اهداف نمایشگاه

نمایشگاه ها همواره یکی از ابزارهای کارآمد و مطلوب در زمینه بازاریابی در جهت توسعه صنعت صنایع دستی به شمار می‌رود و به عنوان نقطه کانونی برای رو در رو نمودن عرضه کنندگان و مصرف کنندگان کالا و خدمات از نقش به سزایی در معرفی چهره به چهره نوآوری ها و خلاقیت های عرصه های مختلف برخوردار می باشد.

بر همین اساس معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزاری نمایشگاه جامع و کاملی با عنوان “سی و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی” را در دستور کار خود قرار داده و آن را در تقویم رویدادهای شرکت نمایشگاهی به ثبت رسانده است.

اهداف:

معرفی توانمندی ها و ظرفیت های بالقوه هنر- صنعت دستی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ج.ا.ایران

فراهم نمودن زمینه آشنایی عموم جامعه با انواع محصولات صنایع دستی استان های مختلف

تبادل اطلاعات فنى و بازرگانى به منظور توسعه مبادلات اقتصادى و مقايسه مصنوعات با فرآورده‌هاى مشابه به منظور ارتقاء کيفى و ایجاد رقابت سالم

جلب سرمايه‌گذارى از طريق مشارکت فعال بخش ‌هاى اقتصادى در نمايشگاه‌ ها  

ايجاد زمينه مساعد براى نمايش کالاهاى صادراتى در جهت رشد و توسعه صادرات اين‌گونه کالاها

برقراری ارتباط فیمابین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات صنایع دستی

 

معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور معرفی توانمندی ها و ظرفیت های بالقوه گروه های فعالیتی صنعت دستی در بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به علاقمندان داخل و خارج از کشور، «سی و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی» با همکاری شرکت صنايع نمايشگاهي آواي موفق ايرانيان (مجری نمایشگاه) برگزار می نماید.
در این رویداد 6  الی 10 شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه های بین¬المللی تهران برگزار می گردد، هنرمندان، تولیدکنندگان، تجار و صادرکنندگان، تشکل ها، تعاونی ها و اتحادیه های صنایع دستی 31 استان کشور مشارکت دارند.