اهداف نمایشگاه

نمایشگاه ها همواره یکی از ابزارهای کارآمد و مطلوب در زمینه بازاریابی در جهت توسعه صنعت صنایع دستی به شمار می‌رود و به عنوان نقطه کانونی برای رو در رو نمودن عرضه کنندگان و مصرف کنندگان کالا و خدمات از نقش به سزایی در معرفی چهره به چهره نوآوری ها و خلاقیت های عرصه های مختلف برخوردار می باشد.

بر همین اساس معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزاری نمایشگاه جامع و کاملی با عنوان “سی و هفتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی” را در دستور کار خود قرار داده و آن را در تقویم رویدادهای شرکت نمایشگاهی به ثبت رسانده است.

اهداف:

معرفی توانمندی ها و ظرفیت های بالقوه هنر- صنعت دستی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ج.ا.ایران

فراهم نمودن زمینه آشنایی عموم جامعه با انواع محصولات صنایع دستی استان های مختلف

تبادل اطلاعات فنى و بازرگانى به منظور توسعه مبادلات اقتصادى و مقايسه مصنوعات با فرآورده‌هاى مشابه به منظور ارتقاء کيفى و ایجاد رقابت سالم

جلب سرمايه‌گذارى از طريق مشارکت فعال بخش ‌هاى اقتصادى در نمايشگاه‌ ها  

ايجاد زمينه مساعد براى نمايش کالاهاى صادراتى در جهت رشد و توسعه صادرات اين‌گونه کالاها

برقراری ارتباط فیمابین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات صنایع دستی

 

معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور معرفی توانمندی ها و ظرفیت های بالقوه گروه های فعالیتی صنعت دستی در بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به علاقمندان داخل و خارج از کشور، «سی و هفتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی» با همکاری شرکت صنايع نمايشگاهي آواي موفق ايرانيان (مجری نمایشگاه) برگزار می نماید.
در این رویداد 23 تا 26 بهمن ماه 1402 در محل دائمی نمایشگاه های بین¬المللی تهران برگزار می گردد، هنرمندان، تولیدکنندگان، تجار و صادرکنندگان، تشکل ها، تعاونی ها و اتحادیه های صنایع دستی 31 استان کشور مشارکت دارند.